msrowa

Alla inlägg under februari 2012

Av Marie - 24 februari 2012 21:49

Jag har ju försökt att kämpa och leta efter Saskias föl.. och jag har ju inte hittat det trotts att jag lagt ut på en massa sidor ringt runt och så.. i dag på Fb av en slump så hittade en tjej mig som sen visade sig hade en massa fakta om min älsklings föl... Så ny e jag nog världens lyckligaste och skulle vilja skrika ut till hela världen att jag fått kontakt med en urgo tjej som faktiskt varit en ängel i mina ögon.. :)

Och hör och häpna.. saskia e faktiskt mormor med till ett ursött sto föl.. båda e väldigt lika saskia.. :)

Så just nu e jag lyckligast och jag älskar att man kan få tag i folk på fb.. :)


Kram kram på er alla

Av Marie - 23 februari 2012 11:53

Ett jätte grattis kronprinsessan Viktoria och Daniel till den lilla dottern.. Vilket underbart väder ni fick på lillans dag.. :) Lycka till i framtiden med vår nya tronarvinge :)

Av Marie - 23 februari 2012 11:13

E än febrig och dan... mår skit rent ut sagt....

Önskar att detta kan vända.. MEn jag hoppas.. har världens finaste barn.. R hjälpte mig ut med de små hästarna i dag :) han var så duktig.. och så stolt han var sen...

Min älskling jobbar för fullt... :) önskar han vore hemma och tog hand om mig.. men allt kan ju inte bli som man vill..

HAr gått på alvedon och treo nu i typ tre dagar nu.. suk.. mår jag inte bättre i morgon e det husläkaren nästa...


Må så gott alla i detta strålande väder..

Kram kram

Av Marie - 21 februari 2012 09:36


 Här har det varit jobb i går och jag lamminerade en massa.. så skönt att få allt sånt gjort.. i går hade jag ett dagbarn i dag har jag ett och i morgon har jag två utöver mina egna.. :) så slapp vecka detta e men otroligt mysig.. :)


Jag var inte på kören i går då jag kände att rösten inte riktigt fixade det.. HAr så ont i halsen i dag.. känns lite bättre med te och honung...


I dag blir det semelbak då det e semeldagen i dag.. :)


Kram på er alla

Av Marie - 18 februari 2012 10:40

Nu ser jag ljuset i tunneln för mig.. dock så låter A förjävlig nu och w och O har börjat hosta igen.. suck.. varför går detta bara runt runt i familjen..R och S e i allafall helt ok.. än så länge..

Min röst börjar komma tillbaka.. orken blir lite bättre dock inte fullt ok än..

Har en go tjej som hjälper mig i dag med stallet och mockar och fixar så S slipper i dag.. :) tack K.. :)

I kväll blir det lite jobbande i form av att lamminera massa papper och så.. fixa inför alla olika lappar jag ska ha till barnen.. :)

Nä nu ska jag fortsätta dricka te och honung.. Kram på er alla

Av Marie - 17 februari 2012 11:58

Insåg att jag ofta skriver ganska uppstaplat här och kanske inte så bra bloggande kanske.. men tror det e för att man e van att ta det kortfattat i stället för att dra ut en massa på det man skriver..

I dag så e min första sjukdag på nya jobbet.. Fannnnn ville klara mig utan någon men orkade inte längre hålla upp en bra fasad.. jag e hostig snuvig och det absolut värsta e att jag närstan ej kan prata.. e så hes och dan.. Rösten bestämmer när den vill komma och gå.. suck.. DEsutom har A blivit dålig nu med.. stackaren.. hon hostar och snorar som bara den.. hon har än kvar sin söta röst.. men hon och jag hostar i kapp.. Vi hostar så vi nästan spyr båda två.. och ja vi går på en massa just nu.. Jag har hostmedicinen Theracougt den absolut äckligaste jag har varit med om men den verkar hjälpa.. men fy så äcklig.. a dricker bisolvon för hostan hon kan ju ta den vidriga jag tar men då får vi kriga.. denna tar hon självmant.... sen har vi näsrenesans.. jag har otrivin comp och a näsceril.. och treo och alvedon går man ju på med.. suck... I dag har jag struntat helt i Gi inser att när jag e sjuk så slutar jag äta.. och min älskling sa till mig att ta en vete macka med ost på.. och det gick faktiskt ned.. :) så i dag har jag fått i mig två mackor.. :) och två koppar te med honung i ... så jag hoppas att man blir bättre nu...

Mina älsklings pojkar ska vara kvar i helgen då de ska på kalas i kväll hos bästisen.. :) hommer att bli så kul för de..


Nu ska jag ta och koka mer te och krypa ned i soffan lite mer.. S e ute och hugger så jag och girlsen kikar på barnkanalen..

Må så gott alla och ta hand om varandra.. kram kram

Av Marie - 15 februari 2012 11:51

I natt var värsta natten jag har haft i denna förkylning.. suck.. lagon till att jag ska börja jobba i morgon. suck e så surt... men man får klara detta ändå.. nu hostar jag hela nätterna.. mmm men tillslut blir man väl frisk.. dock hade min älskling köpt den host medicinen som ni vet på reklamen att det hoppar en kille på magen på han som han slår bort när han tagit den.. Det var det äckligaste jag någonsin smakat... usch... verkar blivit lite bättre i halsen i allafall..


KAlvdansen blev bra lite torr bara.. stefan var nöjd med alla hjärtans dag presenterna i allafall.. <3


han kämpar med denna såg.. få den att fungera..  jag håller tummar och tår för han..


I kväll e det dart e inte fullt taggad än.. men lär bli det snart tror jag.. :)


I går åkte vi till öf.. var jätte trevligt.. fick med mig M och L dit.. :) och så kom C och E.. så kul att se hur stor han blivit.. :)

åkte hem till M sen och fick se hennes fina kök.. helt underbart.. ett riktigt dröm kök.. :)


W var på gympan med.. det var kanon kul..

I dag fyller mitt lilla dagbarn D 3 år.. och L blir 5 år.. ett jätte grattis till er båda.. :)

Lite uppstakat detta blogg inlägg men e så slut.. ska vila nu så man orkar Em..


Kram på er alla

Av Marie - 14 februari 2012 07:57

I dag e det alla hjärtans dag.. :) den ska jag fira med att åka upp med mina prinsessor till Öf och sen  hem och göra lite kalvost/kalvdans till min älskade man.. <3 en favvorit för han.. Sen blir det bara att mysa med min älsklings familj :)

W har gympa i kväll med så den blir det att åka till med.. :)

Bara en sån där mysig dag.. tänkte ge hästarna något smaskigt med.. :)


Må så gott alla och ha en urmysig alla <3 dag :)


Kram kram

Ovido - Quiz & Flashcards