msrowa

Alla inlägg under november 2011

Av Marie - 30 november 2011 12:01

Nu kommer jag med en fundering man har.. efter hur man själv har haft det och har det och hur man själv gör..


Hur ofta säger man som förälder att man älskar sitt barn???


Hur ofta berömmer man sitt barn??


Hur ofta stöttar man ens barns beslut??


Jag säger varje dag flera gånger om dagen hur mycket jag älskar de och berömmer dem hela tiden.. vist säger jag till när de gör fel med.. men när ens 9 åriga pojkar tom med säger vi älskar dig mamma så förstår man att man lyckats bra med att få de att förstå att man älskar de.. De e inte rädda att få en kram med polarna i närheten.. JAg e så stolt över mina barn.. Jag stöttar ofta deras beslut så länge det inte går galet för då säger jag i från.. jag kommer aldrig sluta säga till de hur mycket de betyder..


Jag har själv inte hört så mycket som liten att jag e duktig eller att jag gjort saker bra eller bara de enkla orden Jag älskar dig.. Så därför öser jag nog över mina barn med de orden.. för själv har jag dåligt självförtroende och känner mig inte så älskad av mina föräldrar.. säger inte att de har varit dåliga föräldrar för det har de absolut inte varit.. bara att man e olika.. jag hade kanske behövt få höra det oftare.. även kanske i dag höra det lite då och då..

Jag har blivit väldigt stark av mig själv och har mycket att tacka min man för i dag.. för han peppar mig en massa.. och påpekar att jag e bäst hela tiden.. :) han e guld värd..


I helgen så har alla grattat alice utan min mamma.. när vi var så små så var det så viktigt med att mor och far föräldrar skulle finnas där.. men det finns de inte ändå... e så surt.. kollar på uppträdanden och sånt.. det finns inte från mina barns mor och far föräldrar tyvärr.. onskar de vore mer intresserade.. oftast e de bara intresserade när de får något att haka på mig för att har du inte lärt de det eller det.. det e då de kollar upp saker.. men e väl så det fungerar.. e glad att extra farmor e dar och extra faster och tittar på pojkarnas saker.. På söndag e bästaste M med och tittar på uppträdandet.. hon ställer med upp så mycket på mina barn.. de älskar henne så.. Önskar bara att de riktiga mor och far föräldrarna vore mer intresserade..


Detta med särbehandla barnbarn kommer jag alltid ha svårt för.. hoppas att jag blir en bättre farmor och mormor som inte gör som de runt oss gör... hoppas det verkligen.. men man vet väl aldrig..


Jag e så stolt över de jag har nära mig.. Älskar er så enormt mycket..

Ska sätta i gång och packa nu. har dart i kväll och i morgon åker vi till Skåne..

Må så gott alla..

Puss och kram

Av Marie - 28 november 2011 12:00

Ja nu har det blivit mycket.. och i denna vecka som kommer kanske det inte blir så mycket skrivande här tyvärr.. så e det tyst här vet ni.. ska försöka lägga inlägg på mobilen men kan vara svårt..


I lördags så var det As födelsedag och släcktkalaset.. var så trevligt att träffa allihoppa.. alla verkade mycket nöjda över tillställningen. ;)


I går var det fullt kalas här.. först kom våra goa vänner med barn och sen kom släckten på s sida.. var så otroligt trevligt.. tror att alla som kom tyckte det var trevligt.. K kom med barnen det var så kul att ses.. sist vi sågs så var det när w fyllde.. men vi får ta och ses oftare.. När k skulle rulla vad händer då jo himmlen öppar sig och det börjar snöa.. waf.... helt otroligt..Den 27 nov och snön kommer...

Runt kl 18 upptäcker vi att w blir lite loj.. då visar det sig att febern hälsar på.. och hoppas att vi kan upptäcka vad som e felet... var på VC i morse ska dit snart igen.. i morse hande hon 40,2 i temp.. lilla skruttan.. nu vilar hon.. nästan sover på soffan..


I em så e det besiktning på min bil.. så håll tummarna på att det går bra.. sen e det Kör...

och i morgon och ons så e det dart på em.. efter jobbet.. och tors åker vi till N och P i skåne.. hoppas på inge mer snö nu.. blir så halt.. vi har som tur e M som ska ta hand om hus och hästarna.. :)

Därför osäkert på hur mycket som skrivs här... :)


Så ta hand om varandra tills vi höres igen..

Kram kram

Av Marie - 26 november 2011 09:19

Skriver inte så mycket i dag då det e full rulle här hemma.. Men vår minsta skrota blir 2 år i dag.. tänk att två år gått sen den toksnabba förlossningen.. :) Hon blev så glad över sina födelsedags presenter.. :)


I väg snart och träffa alla kusiner.. <3


Bara en liten sak som jag kopierade och fyllde i på Fb... kommer nu..


Oj här kommer de!!!

Namn: ♥ ROBIN Lars och OLIVER Björn ♥
Beräknad förlossning: 020708
Förlossningsdatum: 020707
... Tid: 06.36 och 06.37
Födsel: Lång och utdragen sluter med snitt efter 48 tim med värkar.
Smärtlindring: Lustgas
Vikt: 2850g och 3460g
Längd:47cm och 49cm

Namn: ♥ WILHELMINA Axelia Marie ♥
Beräknad förlossning: 080511
Förlossningsdatum: 080523
Tid: 14.26
Födsel: Lite utdragen avslutades fort
Smärtlindring: Epudral och lustgas
Vikt: 3675g
Längd: 52 cm


Namn: ♥ ALICE Wilma Sofie ♥
Beräknad förlossning: 091125
Förlossningsdatum: 091126
Tid: 01.30
Födsel: Snabb och enkel
Smärtlindring: epudral och lustgas
Vikt: 3760g
Längd: 52 cm

Lägg upp om du är en stolt mamma ♥
Av Marie - 25 november 2011 07:16

Här har det varit mycket med febriga barn i kombination med dålig sömn av den.. och nu jobb i slutet på veckan..

A har haft feber och i går hade W feber och O började bli varm.. så något som går tror jag..

Det har varit mycket här.. mycket fixande inför helgen därav min frånvaro..

I ons var det dart.. och jag vann min match så stolt.. och ny lagledare.. äntligen ett lungt lag.. :) och inget tjafs..

Städande och fixande inför söndagen och bakande inför lördagen..

BAkade alla pajer i går och med dagbarnen blev det Pepparkakor och lussebullar.. var jätte kul..

I dag har jag bara ett barn till kl 8.. sen kommer det två till.. så inte så många i dag..

Släcktträff i helgen.. ska bli så kul.. :)

Kram på er alla

Av Marie - 21 november 2011 21:53

I natt har jag nästan inte sovit något alls då min minsta lilla tjej var sjuk.. Hon har haft feber så jag tänkte ringa vårdcentralen i morgon.. e lite osäker på om hon har UVI.. hon har hög feber skruttan.. så mitt största hjärta fick inte sova så mycket heller.. hon kom in vid 12 och han skulle åka kl 3.. stackaren.. A låg och vaknade till och från.. hoppas hon blir bra nu e så mycket denna vecka och helg med uppträdande på fredagen och Kusin träff på lördagen och kalas på söndagen.. full rulle dvs.. så jag hoppas hon blir bra..

När S kom hem i dag skulle vi ut i stallet och fixa men han sa till mig att lägga A och gå och lägga mig.. sötnosen.. han tyckte jag skulle vara vaken senare i dag och behövde sova lite.. Min prins.. <3


Grabbarna hade fyra h i dag så s körde upp de medans jag fixade och mös med tjejerna.. Sen var det Kör för min del.. :) så mysigt.. I dag kom Bästaste S dit.. tror hon tyckte lite sisådär om det.. men e en kul gemenskap så hoppas hon ger det en chans till eller några.. :)

Min och Å s sång funkade lite sisådär när alla var där men lät mycket bättre när vi stog upp och sjöng efter att alla gått.. :) Så kommer nog bli bra detta.. :) Kul att få en liten utmaning.. hoppas man bara inte gör bort sig..


Hoppas att natten blir bättre än gårdagens..

Blev så glad när jag öppnade här och hade tre komentarer.. :) e så kul att få några..


I morgon e det Ua som gäller och handla inför allt i helgen.. :) Ska ringa S så kanske man kan ses något.. :)


Nä nu ska jag ta och vila huvudet.. har början till migrän..


Kram på er alla

Av Marie - 20 november 2011 10:05

REdan less på denna tele.. HAr en stenålders tele för att min experia inte tar laddning längre.. skulle vilja ha en I phone men det lär dröja.. mannen tycker inte att man ska ha det.. hmm.


E än så glad att jag fick dela det fina dopet med mina vänner.. :) och min 18 pilars så klart.. la upp den på pappas sida.. hoppas han blev stolt.. för det e jag över den.. :)


I dag ska vi bege oss till tierp när stefan kommit hem.. han e som alltid på Åhl och lastar hö.. Vi e hemma och bara myser jag och kidsen.. Tänk att om en vecka e min lilla skrutta 2 år.. så tiden har gått fort.. min lilla skrutta..

Ska bli kul att träffa vännerna i tierp.. var så länge sen..  Har inte blivit mycket då jobb och plugg har kommit i mellan..


E så glad över mina finingar.. HAr de finaste som man kan ha i hela värden.. mina små hjärtan med alla deras olika personligheter.. Älskar de så mycket..


Har börjat få lite blogg torka.. kom gärna med frågor eller så så kan jag ha lite nytt att skriva om.. :)


Kram kram

Av Marie - 19 november 2011 20:35

I dag har det varit full rulle.. Blev till täby och Barndop för sötnosen Robin.. Var så mysigt.. vi allihoppa kunde få dela dagen med de.. :) det var så fint.. OCh så fint annordnat efter.. Tack Å och L för den underbara tillställningen och för all mat vi fick med oss hem.. <3<3


I går så blev det mixt match.. Och jag och R gjorde en 18 pilars.. :) så najs.. var så stolt när jag åkte hem.. höll på att göra en till.. :)

C var med mig så jag hade sällis båda vändorna.. var riktigt trevligt.. han tyckte bättre om darten än vad hans bror gör..


Nu blir det lite kaffe och S favvo program *Så mycket bättre* JAg tycker det e lite sisådär.. men vad gör man inte för sitt hjärta..


Bilder på dopet kommer när jag laddat upp de på datan..


Kram på er alla

Av Marie - 18 november 2011 08:41

I onsdags så skulle jag busa med s och hoppa upp på honom.. och det brukar gå jätte bra men denna gång tappade han balansen och föll mot mig.. så jag dunsade i med ryggen i golvet och hans knytnäve under.. medans hela S kom över.. och ni som vet han e inte liten direkt.. vilket jag har så ont i ryggen och bröstkorgen.. min ena arm har jag jätte ont i.. det som gör mest ont nu e nog musklerna.. ja ja det var bara ett misstag så inget ont bakom det..


På onsdagen hade grabbarna uppträdande med deras kör.. de var så duktiga.. JAg ,S och M-L var där och tittade på de.. de var så duktiga.. JAg e så stolt över de..  e så glad att extra faster kom och tittade.. e ju inte så många andra som orkar åka upp och titta på de..

Jo fick ett mess från en i laget som sa att alla i laget ville ej ha mig som lagledare.. medans det var hon och en till som inte ville det.. det dom inte fattar e att med dessa strullag vill man inte vara lagledare.. sen helt plötsligt skulle vi ha 5 spelare.. men HALLÅ vem ska de plocka ned till 2 an.. för de kör med reserver.. Hoppas att M hakar på.. sen så..


Som tur var slutade min dag så bra.. JAg gick först på Bio med bästaste S och såg  nya twilight .. den var så bra.. :) vi hade en helt underbar tjej kväll.. sen när jag kom hem var bästaste M här.. :) så då satt hon och jag och snackade om matchen..  tur att hon snyggade till siffrorna..


I går så var jag på utbildning igen.. på heroma.. var så kul.. tror jag lärt mig det hyfsat..

Sen ville jag skriva här men har haft så ont.. både i ryggen och migrän..

Nu har det börjat bli kallt suck.. så snart kommer väl snön.. Vill inte.. jag avskyr denna tid med halka och snö.. MEn det e ju så denna tid e.. Min man har desutom inte legat på plus denna dag.. VAr glad att M var här till 3 i allafall.. hon skulle se filmen i går med vännerna.. :) hoppas hon tyckte om den lika mycket som jag..


I dag e det dartmatch i märsta.. ska bli kul.. Ska bli intressant och se om lagledaren för dagen e där kl 18.. eftersom det var en sak de sa att en lagledare måste vara.. så ska bli kul att se.. kommer inte vara så.. men hårt mot hårt..


I morgon ska vi på dop för bästaste lilla R.. Åhhh hjärtat så han växer.. Ska bli så mysigt.. det e viktigaste dagen på länge.. <3


Kram på er alla och ta hand om er..

Ovido - Quiz & Flashcards