msrowa

Alla inlägg under december 2011

Av Marie - 29 december 2011 20:52

JAg kommer troligen inte in hit innan nyår så därför skriver jag nu..

S jobbar i dag igen.. så jag e åter själv.. men har mina prinsessor som sover nu..

Vi frågade kära vänner om de ville komma hit och fira in nyåret.. men de ville vara hemma så nu firar vi in det själva..

Ska hjälpa K på dagen då med alla hästar på bärby.. och mocka och fixa.. ska bli kul.. :)

Sen får jag och mitt hjärta ha en mysig middag kanske lite gott vin till.. :)


I morgon kommer en kär vän upp hit från gymnasiet.. ska bli jätte roligt..


Jag och tjejerna tittade på pippi i dag med innan de skulle sova.. e så mysigt.. de ger en så mycket kärlek.. bara ligga och titta på de <3 ren och skär kärlek..


Jag vill önska er alla där ute ett gott nytt år..

Kram kram

Av Marie - 29 december 2011 09:51

Just nu sitter jag inne med min minsta pärla.. min man och min näst minsta pärla e ute..

A e en väldigt rar och go tjej.. hon e väldigt kramgo när hon e själv.. tror alla mina hjärtan e det.. dock e väl R och o lite stora för att krama mamma.. :) men så e det när de blir större..


HAr lite bloggtorka i dag.. NI får jätte gärna ställa någon fråga om det e något ni undrar över.. :)


I kväll så ska jag och tjejerna titta på ett annat avsnitt av pippi.. det ska bli kul.. :)

Den 14 jan ska de ha överasknings fest för stefans morfar.. hoppas vi kan ha boysen då.. men ska prata med R och M om det..


Älskar detta med att man har julgranen tänd.. :) e så mysigt med alla adventsljusstakar som lyser.. :) e så fint ute.. jag älskar juletiden.. och som alla andra säger vist e det trist med ingen snö.. men jag tycker om det när inte snön ligger på backen.. dock vill jag ha lite snö just vid juletiden.. :)


Kram på er alla

Av Marie - 28 december 2011 22:03

I dag så har saknaden efter mina prinsar blivit stor.. men de behöver vara hos pappsen.. det e så viktigt.. men mammsen här saknar de så mycket .. och det e väl ganska normalt kan jag anse.. eller vad säger ni??


I dag så har jag varit i ua med K och tjejerna.. var trevligt hittade lite smått och gott.. framförallt så köpte jag julklappar till tjejerna från min mamma.. Pippi blev det.. och två små pippi dockor.. de älskar att titta på pippi.. e glad att de inte bara tittar på tecknat utan även sånt en annan gillade som liten.. Vi köpte den filmen som min mamma var med i men nu blev det hela boxen.. :) mysigt..


S e och jobbar.. kommer väl hem om ca 1 timma.. men känns så länge tills dess.. men det e det ju inte.. men ändå..

Blir alltid jobbigare med saknaden när s och grabbarna e borta.. jag e ju glad för de jag har hemma.. mina fina tjejer.. men saknar grabbarna i mitt liv..


Vi funderar mycket på vad vi ska hitta på i nyår.. alla e upptagna och vi e som vanligt ute lite sent och kollar med alla.. :( men så kan det vara.. jag e ju inte bäst på att planera.. jaja.. blir nog bra oavsett.. :)


Nä nu ska jag ta och kolla pannan och sen krypa ned under en filt.. :)


Kram kram

Av Marie - 27 december 2011 13:17

I går kom M och vi hade lilla julafton här hemma.. så mysigt och så lycklig blir man jämt när M kommer.. Hon e min extra dotter.. och jag tror faktiskt att hon blev glad över julklapparna.. :)


I dag e det typ 8 + ute.. helt otroligt och det e december.. känns som om det vore april.. men det e det ju inte.. solen skiner och det e så vackert ute på samma gång..


Jag har dock ont i halsen det e mindre kul.. men hoppas att det försvinner snart..

M har sånt tålamod.. e så kul att höra de prata i rummet brevid om spelet de kör.. de byggde i hop grabbarnas julklapp harry potter  legospel.. :) Vad jag tycker om de allihoppa..


E så glad att M känner sig som hemma och kommer hit och hälsar på.. både barnen och jag njuter av hennes sällskap.. :)


Nä nu ska jag ta och gå och titta när de spelar..

Kram kram

Av Marie - 26 december 2011 11:53

I dag blir det med min älskade kusin M.. <3 så jag längtar efter henne.. 

Så blir en jullunch med mycket lax i dag :) det gillar M.. :) ska bli så kul och se vad hon tycker om sin julklapp.. :) eller klappar rättare sagt.. :)


I går var det mysigt hos svärföräldrarna och innan hemma med M och J.. :) en perfekt dag..


När solen lyser så vackert blir man sugen på att ta ut hästen på en tur.. vet dock inte hur halt det e ute.. hon har ju inga skor på sig.. mitt hjärta..


Nä nu ska jag titta vidare på lilla kycklingen :)  med barnen..


Kram på er alla

Av Marie - 25 december 2011 11:41


Ni e bara bäst!!! Älskar er alla så!!!! <3<3<3<3


Av Marie - 25 december 2011 11:27


Mina fina söner med deras julklappar.. :) de har som sagt sparat i två år och nu var vi ett helt gäng som fastställde att de skulle få sin högsta önska i julklapp.. :) så vi la till lite.. :) morfar hjälpte till och plockade upp de.. :)

De spelade hela kvällen :)

Grabbarna fick brädspel och skriskor och hjälm av oss med.. :) och en gitarr av gammel farmor och gammel farfar här uppe.. :)  tror de var nöjda med de med.. :)


Alla barnen var så stolta över alla paketen.. det blev allt möjligt..
tjejer fick både dockkläder ett skåp att ha kläderna i.. säng kläder till docksängarna.. a fick en docksäng och w en matstol till dockan.. mycket som rör dockorna.. :) jag fick ett par jätte fina örhängen av S <3

En helt perfekt jul med 20 pers här hemma.. :) alla våra päron var här.. :)


i dag ska morbror och moster till barnen komma.. :) hoppas vi hinner ses något innan de ska hem..

sen i kväll kusin träff hos S föräldrar..


Nä nu ska jag mysa med barnen..

God fortsättning på er alla där ute..


Julkramar :)

Av Marie - 23 december 2011 20:45


Här kommer en sista hällsning före jul.. :) Vår lilla gran har slagits in av fyra underbara barn.. :) mina så klart ;) Blir lite annorlunda julpyntning gämfört med om man skulle gjort den själv.. :) men tycker den blev jätte fin.. :)

Och tomten har varit här och laggt alla paketen med nu.. :)  S e och jobbar :( så får ha dan före dopparedan själv.. tyr att jag får se han i morgon bitti.. :)


GOD JUL PÅ ER ALLA DÄR UTE!!


Kram kram


Ovido - Quiz & Flashcards