msrowa

Alla inlägg under januari 2012

Av Marie - 31 januari 2012 13:39

I dag blev det en tripp till öf och träffade goa vänner.. var jätte trevligt.. så många barn var där.. :)

Grabbarna ska äntligen få gå på tuna gänget nu med.. M frågade mig i dag.. :) tror de kommer att bli jätte glada..


Kan inte alltid förstå hur mycket tvätt man kan få.. JAg tycker jag tvättar och diskar jämt.. men e väl så när man valt stor familj.. men e rätt glad att ha en stor familj.. :)

Tänkte på det för någon dag sen att jag e så glad att barnen börjar bli stora.. de klarar sig 5 min själva.. eller tex när man går ut för att ta posten.. e inte ett dugg avunsjuk på folk som skaffar små kottar.. utan jag e nöjd presis som det e.. :)

JAg kan tycka bebistiden e mysig men om nått år kan jag rida i hagen och ha barnen i sandlådan samtidigt utan problem.. ingen som skriker och behöver än.. :) grymt nöjd det kanske märks.. :)


I morgon e det jobb igen då jag jobbar i morgon i stället för på fredag då det e birka som gäller.. :)

Ska bli så kul...


För er som e intresserade så kan jag berätta att jag gått ned 2 kg eller 3 kg med gi nu.. så e på väg igen ned.. :) e så nöjd.. :)


Må så gott alla..

Kram kram

Av Marie - 30 januari 2012 21:55

Ungefär så har min dag varit.. ledig i dag från dagbarnen.. Men morfar kom ned hit och M-l och svärmor kom så skulle vi lära oss baka beskvier.. :) tror både jag och M-L fick kläm på det.. :) och så goda de blev. jag som skulle hålla mig lyckades nästan.. :)


Sen körde s fram släpet och jag lastade pärlan.. hon var lite knepig i dag.. men gick på tillslut..

väl i happsta gick det ändå ok.. hon hade mer ork.. och travade på fint.. dock började hon mickla (strula) vid galoppen.. och fick ej fram henne.. stackaren.. MEn när vi ridit klart så fick hon för sig att rulla i torven.. med sadeln på.. suck.. men hon var allt för söt och tittade fundersamt på mig.. :) när vi skulle lasta på henne var hon mindre sammarbetsvillig.. så jag gjorde som jag sett tobbe göra på ponny akuten och det funkade.. så 10 min tog lastningen men sen gick det fint.. :) väl hemma var hon urgo som alltid.. måste ha med mig något smarrigt så hon vet att hon får det efter lastningen på hemvägen..


Sen var det dax för kör.. alltid lika kul..


Saknar min man lite då vi inte setts så mycket i dag.. men ska ta och krypa upp brevid han snart.. han ska upp vid 2 så han sover sött.. :) 

I morgon blir det nog öf på dagen och sen gympa för flickorna på kvällen.. jobb ons och tors för att jag ska i väg på kryssning på fredag.. :) ska bli mysigt..

Nä gonatt på er alla där ute.. och ta hand om varandra..


Kram kram 

Av Marie - 29 januari 2012 15:59

I dag har vi varit och firat G som blir 3 år.. :) var jätte mysigt och bra anordnat.. även en kusin och en gammal klasskompis fyller i dag.. :)


I dag för 19 år sen dog en klasskambrat till mig.. åkte till hennes grav just denna dag i 10 år och la blommor på den.. minns henne så väl när vi möttes på en fotbolls match.. hon e saknad även fast jag inte fick lära känna henne så bra som jag önskade.. <3


I går så var vi och tränade saskia i happsta och även duschade henne efter hos tigers.. var så mysigt.. hon blev så fin.. världens vackraste så klart. :) tack C som gjorde detta möjlig.. :)


Hoppas att alla tradera täcken kommer snart.. väntar på de.. de hade verkligen behövds i går.. men men vad kan man göra..


i dag har det varit hyffsat kallt så att åka och tvätta lego struntade jag i.. :) har nog inget täcke som passar honom.. han e så pass mycket större än saskia..


På torsdag börjar jag med lektionerna med saskia.. hoppas att det går bra.. :) ska åka i morgon på förmiddagen och rida henne så hon får röra sig lite..


Ljuspartyt gick kanon.. fick en massa saker.. :) najs..


Ska mysa vidare med kidsen nu.. :)

må så gott alla.. och ta hand om varandra..


Kram kram

Av Marie - 26 januari 2012 19:47

Dagarna har rullat på med jobb.. Jag jobbade mellan mån-ons.. nu e jag ledig 1 vecka.. :) i Går var det pilkastning och vad ska jag säga om det.. jo kast spel.. suck.. ställer nu så hög krav på mig själv så det går inge vidare.. jag kastar skit..


I dag var jag till happsta och hjälpte finaste S med kidsen.. och i morgon så fyller finaste S år.. <3 ska få fira av hjärtat lite.. :) ska bli så kul.. Partylight visning i morgon.. så kanon.. :) vad gör man inte för en kär vän.. ;)

Har köpt in massa grönsaker och dip.. :)  lite annat smaskigt..


Min minsting har haft feber nu sen i måndags em.. så vi var till östhammars akutmotagning i dag.. och kollade hennes höga feber. hon har haft 39,5 hur många dagar som hellst.. stackars liten.. <3


Måste bara säga.. jag e så lycklig att jag har min man.. han e bäst. även om jag e arg och frustrerad så tycker han ändå om mig hur mycket so hellst.. . älskar dig hjärtat..


Kram kram

Av Marie - 22 januari 2012 09:39

I går blev en helt underbar dag.. :) min älskade vän S mötte upp mig i happsta ridhus.. sen gick jag in och hoppade upp på min fina häst som var helt underbar hon klev så snällt in i transporten och skötte sig galant.. jag var så stolt över henne.. lite ur form e hon.. men värdens finaste ändå.. S körde med mig en massa men det var så värt det.. jag behövde det..

Så blev mycket konditions träning för min älskling.. :) både hon och jag e så otränade.. men det kommer nog att ta sig.. :)

så summa sumarum.. jag har träningsvärk..

tänkte åka dit och rida någon dag i veckan.. gärna 2 dagar i veckan.. :)


Kvällen spenderades hemma.. :) mysigt med att ha alla fyra barnen hemma.. :)


I dag e min man ute och hugger.. jag e inne och har tvättardag.. ska ta och tvätta upp lite kläder.. :)

Det snöar en massa.. :) så nu blir det nog ett vitt täcke på marken..

Blir inhandling med.. Hoppas att jag kan vinna några aktioner på tradera med.. hoppas hoppas.. det e flice täcken och benlindor.. :) hoppas jag får de.. :) förlorade just dessa i går..


håll tummarna..

Må så gott alla..

Kram kram

Av Marie - 19 januari 2012 08:08

 


JAg e med och tävlar.. :) här kommer länkarna till denna tävling!! :)

http://www.chevalridsport.se/sv/?affiliate=2844




http://carlssonpataket.se/?p=5260 e själva tävlingen på :)


Kram kram

Av Marie - 17 januari 2012 10:10

Här har tiden bara rullat på.. inte hunnit in riktigt.. eller snarare tagit mig tiden att skriva..

I söndags började vi med söndagsmiddag hos pappa.. var så kul att se att A sprang fram och kramade pappa. det e nog något jag hoppas att han längtat efter.. nu e hon inte rädd längre.. :) Morbror blev glatt overaskad i allafall.. det såg man på han.. :) VAr jätte mysigt..


Innan det var jag hos en av mina bästa vänner Å och L.. det var så mysigt och bara sitta och snacka och umgås.. saknar verkligen det..

R hade haft det bra hos pappa.. han hämtade vi med....


I går så fick vi det bekräfftat jag blir faster 1 månad tidigare än beräknat innan.. :) det var som faster trodde.. :) jag längtar så mycket.. hoppas man får snosa mycket bebis.. :) så den 15 maj e den lilla skrutten beräknad.. :) hoppas lite på en liten tös.. finns ju hur mycket kläder som hellst härifrån då som de kan överta om de vill.. :)


Måste ta och duscha mina skruttar snart... de e så skitiga.. typiskt när man har scheckar med mycket vitt .. :/ men de e ju världens finaste ändå..


Gi funkar att äta igen.. dock har man gottat sig med allt det goda och då blir det lite trist.. men hoppas det blir bra.. jag vill vara betydligt smalare än nu.. men några kilo blir man glad för.. :) så nu kämpar vi vidare med det..


Nu ska jag ta och mysa med mina prinssesor..


Kram på er alla 

Ovido - Quiz & Flashcards