msrowa

Alla inlägg under mars 2011

Av Marie - 29 mars 2011 21:21

Ja vad hände med detta nunderbara vädret? Snö och blåst var det vi möttes av när vi red ut. Var så mysigt att rida ut trotts inte det bästa vädret. L och k var med. K körde vagnen först och jag red och sen tvärt om. W var så duktig hon red först på mille och sen på världens finaste. Min häst blir bara vackrare och vackrare vad jag älskar denna häst. Hon e bara sååååå fin. L ramlade av men hon var så duktig. Tycker det e så kul att hon gillar de och vill rida de. I morgon har l med sig sin kompis o. Ska bli så kul att rida med de. Hoppas de vill ha med sig mig bara. Men jag hoppas det. :-D Mina prinsessor somnade i sina sängar i natt, så duktiga.Nä ska äta lite popcorn med nu. Sov gott alla.Kram

Av Marie - 27 mars 2011 08:56

Min fina saskia
Av Marie - 27 mars 2011 08:40

Jag längtar så till i morgon när jag kan ta min fläckiga häst på en tur. E så mysigt att ta en långritt med henne i detta underbara väder självklart barbacka ;-) e så glad att jag hittade denna fina tinker. Har funderat mycket på vad man önskade sig som mindre, och nu e mycket förverkligat. Jag har tre underbara hästar, jag bor på en hästgård så e bara att gå utanför dörren så e mina tre hästar där. Behöver aldrig åka i väg för att se de. Vilken lyx. På tis kommer hovisen hit. :-) och jag och l ska ta oss en tur tillsammans. Mysigt. Längtar så....I dag e det sista dagen på Älvsjö mässan e rätt skönt. Mysigt att få komma ut. Saknar dock barnen.Bjur av det fina vädret alla där ute.Kram kram

Av Marie - 26 mars 2011 07:38

Jag brukar ju ha mina två skruttisar runt mig hela tiden e så ovant att vara borta från de mellan 6-20 . Saknar de så grymt mycket . Men bara dagen och morgondagen kvar. Sen massa mys. Dagen i går gick fortare mer folk. I dag e det ju lördag så det kommer väl lite fler i dag. I dag e det km som jag missar :-( men e sånt som händer.På måndag måste det vara detta underbara vädret med. För jag vill ut på en sväng med saskia.Kram på er

Av Marie - 25 mars 2011 09:24

I går var jag så slut e än lite trött. Skulle gått på tjej middag i dag med finaste tjejerna. Men orkar inte riktigt det. Ska nog börja tidigare i morgon. I dag hoppas jag fler kommer. Så tiden rullar på snabbare. Mitt hjärta e så duktig hemma och fixar med allt från källaren. Träffade m,m och k på mässan i går var så kul. Sånt underbart vår väder ute. Så fint. Hade varit så mysigt att ta ut saskia på en tur i vårvädret.men får bli en annan dag. blir väldigt lite fb dessa dagar. Men e rätt skönt. Nä nu ska jag bara njuta av resan till Älvsjö.Kram kram

Av Marie - 24 mars 2011 07:28

Det har hänt mycket senaste dagarna därav så har har inte skrivit här. När s kom hem i tis så hade det varit sånt strålande väder att det smält en massa. Så det stod 1dm vatten i källaren :@ var så surt. Så hela tis försökte vi bli av med vatten. Skulle haft världens bästa hovis hos oss. Men det funkade inte. Men hon och hennes man kom till vår undsättning de kom med en pump som höll jämn vatten nivå på 5 cm. Då bäst var den. Så i går tömdes brunnen och sen kunde vattnet i källaren försvinna :-o. Återstår bara allt jobb med allt som blev vatten skadat. Puh. Sen ringde k och undrade om jag nu kunde kasta, m-l var så gullig och tog barnen så jag rörde mig mot gamba. Vann dubbeln med m och min singel med. :-P höll på att bli en 21pilars om man kunde klivit tidigare. Men e ändå så nöjd.Nu e jag på pendeln mot Älvsjö. Ska sälja blommor där med mamma. Ska bli kul. Får se hur slut man e, kommer att sakna mina fyra små hjärtan och min älskade man.Kram på er alla

Av Marie - 21 mars 2011 08:10

Jag hoppades på att solen skulle skina i gen. Hade sett fram i mot en ritt i solsken men ser inte ut som det än. Men håller tummarna. I natt har S jobbat så har haft tjejerna själv. Han e än inte hemma. Längtar till kören i kväll. Ska bli kul.Grabbarna har varit här i helgen med, så var så kul när vi alla kunde fira c tillsammans då han fyllde 20 år. CooltTestade att baka Paj och göra hemmagjord vaniljsås med lchf i går. Gick ok att göra. Gillar dock vanlig Paj bättre.Nä nu får vi hålla tummarna på att solen får titta fram. Kram kram

Av Marie - 20 mars 2011 20:45

Känns verkligen som våren e på väg, tog med mig W till stallet. Så hämtade vi saskia . Satte på träns och gick ut, w fick sitta framför mig. Hon tyckte det var roligt. Gi red in vid nyvalla och travade lite med. E så lycklig, när jag var liten drömde man om att bara ha egen häst som man kunde ut och rida på när som. E mysigt. Nu har jag mina tre hästar. Längtar och hoppas att jag kan gå ned 10kg till så kan jag rida mille och Dennis med. I veckan e det ingen dart för mig så jag ska jobba tors-sänd på älvsjömässan. Ska bli kul.Ska försöka ut och rida i morgon med. På tis kommer c och fixar hovarna. Nä ska titta på tvn nu. Sov gott alla där uteKram kram

Ovido - Quiz & Flashcards